poniedziałek, 23 kwietnia 2012

Tablica interaktywana

Media to także tablica interaktywna, która daje ogromne możliwości. 
CO TO JEST TABLICA INTERAKTYWNA?
Jest to urządzenie o wyglądzie dużej tablicy, współdziałające z komputerem i projektorem multimedialnym. Tablica pełni rolę wielkiego monitora, który reaguje na dotyk specjalnego pióra.
Dzięki temu osoba stojąca przy tablicy może obsługiwać dowolny program uruchomiony w komputerze. Tablica ma ponadto własne oprogramowanie, ułatwiające pracę nauczycielowi oraz pozwalające na robienie notatek i zapisywanie ich w pamięci komputera.
Tablica interaktywna w Zespole Szkół Publicznych w Cząstkowie Mazowieckim.
Zalety tablicy interaktywnej, które stwierdzili nauczyciele mojej szkoły:
  • możliwość wykorzystania tablicy w każdej klasopracowni, dzięki jej mobilności, co pozwala uniezależnić nauczycieli różnych przedmiotów od dostępu do pracowni komputerowej,
  • jest łatwa w obsłudze, wystarczy trzy-, czterogodzinne przeszkolenie, aby pracować z tablicą na lekcjach - przełamuje obawy nauczycieli o niezbyt zaawansowanych umiejętnościach w zakresie technologii informacyjnej,
  • uczniowie na zajęciach z tablicą interaktywną są bardziej zainteresowani lekcją,
  • umożliwia stosowanie w pełniejszy sposób internetu, programów multimedialnych i filmów dydaktycznych dzięki opcji pozwalającej na dopisywanie komentarzy na stopklatkach i zapamiętywaniu ich w formie elektronicznej,
  • tablica interaktywna jest narzędziem pozwalającym na pracę w szerszym zakresie metodami aktywnymi z wykorzystaniem technologii informacyjnej,
  • daje możliwość obserwacji i analizy obiektów i zjawisk mikroskopowych za pomocą mikroskopu elektronicznego, a potem można dokonać ich wizualnego opisu,
  • pozwala na przeprowadzenie na żywo eksperymentów pokazowych na lekcjach fizyki, chemii, biologii i przyrody z użyciem interfejsu pomiarowego (tabele z wynikami pomiarów, wykresy i analiza wyników pojawia się na tablicy) oraz kamery np. internetowej (przy pokazie dla całej klasy wszyscy mogą bardzo dobrze obserwować przebieg eksperymentu) - po przeprowadzeniu eksperymentu i zapisie filmu oraz wyników pomiaru można bardzo dokładnie przeanalizować jego przebieg i wyciągnąć wnioski, robiąc notatki na wykresach i stopklatkach, które potem drukujemy uczniom jako notatki z lekcji,
  • wszystkie działania prowadzone na lekcji z tablicą są zapisywane automatycznie, co oznacza, że możemy je wykorzystać w dowolnej chwili na kolejnych lekcjach w tej samej klasie (np. lekcje powtórzeniowe) lub w innych klasach w latach następnych.
A jakie są wasze przemyślenia odnośnie tablicy ??

2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy blog. Pozdrawiamy i zapraszamy do nas: http://zabawazmatematyka.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałyśmy okazję na własne oczy zobaczyć taka tablicę na praktykach. To bardzo ciekawe urządzenie i dzieci chętnie chcą na nim pracować. Można na nim pokazać wszystko, zdjęcia, filmy, muzykę co jest ciekawsze od wiedzy w papierowej książce.

    OdpowiedzUsuń