Gry
Tak naprawdę większa cześć czasu spędzona na grach to
nauka. Uczymy się koordynacji w grach sensomotorycznych, ale także dedukcji
logicznej, obliczania i przewidywania w grach strategicznych. Gry komputerowe
są trudne i wymagają trudnych technik ucznia się. Gry stymulują procesy myślowe
(stymulują uwagę, utrzymują umysł w ciągłej gotowości, aktywizują mózg) ,
korzystnie wpływają na intuicję i myślenie hipotetyczne, wspomagają koordynację
wzrokowo – ruchową, uwalniają dziecko od emocji, oferują natychmiastową
nagrodę. Ważne by odpowiednio dobrać grę do wieku i możliwości dziecka. Warto
też jasno kreślić czas przeznaczony na gry i ustalić hierarchię zajęć dziecka
na której końcu powinny być gry. Gry kształtują umiejętności współdziałania,
zmuszają do postępowania zgodnie z przyjętymi regułamiA jakie Ty znasz gry pomocne w nauce??
No właśnie, czas przeznaczony na gry powinien być określony, jakieś zasady muszą być, żeby dziecko całego dnia nie spędzało przed komputerem.. Nie przychodzi mi do głowy teraz żadna nazwa gry, ale fajne są te dla dosłownie maluchów, które uczą kolorów, cyfr, liter, zawsze są bardzo atrakcyjne dla takiego dziecka, bo są kolorowe, mają dźwięki, albo postaci z bajek.
OdpowiedzUsuńZgadzam się z wcześniejszą wypowiedzią. Jest wiele gier edukacyjnych proponowanych nawet przez wydawnictwa podręczników szkolnych. W samym internecie znajdziemy ich wiele. Dziecko zachęca w nich to, że coś się gdzieś rusza, wszystko jest kolorowe. To pobudza wyobraźnię
OdpowiedzUsuń